FANDOM

DGI, forkortelse af Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger, er et forbund af 6331(2012) foreninger. De fleste danske svømmeklubber er medlem af DGI. DGI er delt op i forskellige interesseområder med alt fra agility, badminton og kampsport til krocket og senioridræt.

Udspring hører i DGI hjemme under svømning. DGI Svømning består af svømning, livredning, åbenvand og udspring, som er et af de nyere tilbud.

KursusvirksomhedEdit

DGI er en organisation, som tilbyder al verdens former for kursus, som hovedsagligt er henvendt til træner- og lederuddannelse. DGI Svømning er ved at omlægge hele deres kursusstruktur og i den forbindelse er et af de nyeste skud på stammen kurset G2 - Udspring. Dette kursus henvender sig både til svømmetrænere, som gerne vil bruge vipperne i svømmehallen til lidt mere end bare ustruktureret leg OG til nye udspringstrænere.

LandscentreEdit

DGI huse og haller er ansvarlig for en række DGI-huse, herunder de tre landscentre:

Relation til Dansk SvømmeunionEdit

DGI har ikke nogle formelle relationer til Dansk Svømmeunion, som er det andet store nationale forbund som organiserer vandsportsgrene.

Mange klubber som tilbyder udspring er medlem af både DGI og Dansk Svømmeunion.

Dansk Udspring Portfolio søger at skabe overblik over alle tilbud til danske klubber der tilbyder udspring, uafhængigt af tilhørsforhold.

Also on FANDOM

Random Wiki