FANDOM

Hvordan bliver jeg udspringstræner? - en guide til at komme godt igang som udspringstræner. 

BaggrundEdit

De fleste udspringstrænere har en selv en baggrund som udspringer, der findes dog også udspringeretrænere med en baggrund som gymnaster eller andre relaterede idrætsmæssig baggrund.

Kom godt igangEdit

Der er flere indgangsvinkler til hvervet som udspringstræner. Mesterlærer - at være i lære ved en erfaren udspringstræner i samme klub eller i en naboklub er en god måde at blive oplært som udpringstræner på. '''DGI - udspringsuddannelse''' DGI har fra 2013, som en del af deres nye svømmeuddannelse, oprettet en uddannelse henvendt til udspringstrænere (og andre som vil lærer om udspringssporten). Uddannelsen henvender sig primært til nye trænere.

VidereuddannelseEdit

I Danmark finde der ikke flere udspringsrelaterede udspringkurser eller uddannelser. Den Svenske udspringskursusrække er mere udbygget end den danske, og flere danske udspringstrænere har taget deres uddannelse der. Læs mere på www.svensksimhoppning.se På nordiske niveau afholder der hvert år en nordisk træner clinic med forskellige internationale oplægsholdere.

Also on FANDOM

Random Wiki