FANDOM

Denne guide hjælper dig godt igang med at deltage i Trip Trap stævnerne.

UdgangspunktEdit

Du går til udspring i en dansk eller svensk klub som deltager i Trip Trap stævnerne.

Du kan som minimum springe i vandet forlæns, baglæns og falde i med hænderne/hovedet forrest.

Det første stævneEdit

Du har aftalt med din træner at du deltager i et stævne på en given dag.

Din træner aftaler med dig hvilke spring du skal lave og det meddeler han til stævnearrangøren.

Du møder op i den svømmehal hvor stævnet holdes hvor du tager kontakt til en træner eller anden ansvarsperson fra din klub, så de ved at du er ankommet.

Efter omklædning, så mødes man i svømmehallen sammen med de andre fra ens egen klub og trænere. Der vil typisk være lidt opvarmning, så sørg for at have en t-shirt med.

Herefter er der indspringning hvor man kan prøve sin spring af inden konkurrncerne starter. Det er vigtigt at du står fint i kø, så alle kan komme til at springe.

På et tidspunkt stopper indspringningen og der stilles op til at gå indmarch. Det er tradition at klubbernes springere går sammen, med den laveste forrest og den højeste bagerst.

Afvikling af stævnetEdit

Herefter afvikles konkurrencerne. Konkurrencerne afvikles ligesom til store stævner, i detaljer kan du se her hvordan: ...

Som tilskuer til konkurrencerne kan man finde god hjælp i Introduktion til Udspring - En guide for tilskuere.

Efter stævnetEdit

Efter stævnet udsender den stævneansvarlig en PDF fil med alle dagens resultater til de klubber der har deltaget og klubberne formidler disse til springerne.

Also on FANDOM

Random Wiki