FANDOM

Hvordan.jpg
- bliver jeg udspringer?

- deltager jeg i Trip Trap stævner?
- bliver jeg træner?
- starter jeg et hold?

Om serien Hvordan?

Hvordan kvalificerer jeg til DM? er en vejledning i Dansk Udsprings serie Hvordan?. I denne vejledning finder du ud af hvordan du kvalificerer til Danmarksmesterskaber i udspring.

BaggrundEdit

Du er udspringer, er medlem af en klub som er organiseret i Dansk Svømmeunion og har prøvet at deltage i Trip Trap-stævner.

Hvis du endnu ikke har deltaget i et Trip Trap-stævne, så spørg i din klub hvornår du kan komme til at deltage og start med vejledningen Hvordan deltager jeg i Trip Trap?

KvalifikationEdit

For at være kvalificeret til et Danmarksmesterskab er der tre typer af krav man skal opfylde:

  • Alderskrav
  • Seriekrav
  • Pointkrav

Der findes en række officielle danmarksmesterskaber, som afholdes af Dansk Svømmeunion og kombinationen af krav er forskellige pr. mesterskab. Alle mesterskaberne er reguleret igennem Mesterskabsbestemmelser for udspring.

AlderskravEdit

Til og med det kalenderår du fylder 18, er du en del af en årgangsgruppe. Du skal finde ud af hvilken årgangsgruppe du er i det år du vil deltage ved DM.

Det som i daglig tale omtales som senior-mesterskaber er reelt åbne mesterskaber, som ikke har nogen aldersbegrænsninger for deltagelse.

Fra det kalenderår du fylder 25 er du formelt Masters og vi håber der vil være Danske Masters Mesterskaber fra og med 2016.

I nedenstående skema kan du finde de danmarksmesterskaber som er relevante for dig.

Aldersgruppe Mesterskaber
Til og med det år du fylder 18 år Danske Junior Mesterskaber
Danske Årgangs Vippe Mesterskaber
Danske Årgangs Tårn Mesterskaber
Åbne mesterskaber Danske Vippe Mesterskaber
Danske Tårn Mesterskaber.
Fra og med det kalenderår du fylder 25 Der er endnu ikke nogle Danske Masters Mesterskaber, men det kommer forhåbentligt snart!

SeriekravEdit

PointkravEdit

KvalifikationsforløbetEdit

Also on FANDOM

Random Wiki