FANDOM

NM 201003:08

NM 2010

NM/NJM 2010 i Stockholm

Nordiske Mesterskaber er et senior mesterskab som afholdes hvert år i starten af december og afvikles på skift i de fire nordiske lande.

Mesterskaberne afvikles samtidigt med Nordiske Junior Mesterskaber.

Nordiska Simförbundet er ansvarlig for mesterskaberne og udpeger land og sted for stævnerne.

Der bliver afviklet konkurrencer individuelt på 1 og 3 meter samt tårn. Derudover springes der synkro konkurrence på 1 meter og tårn samt afvikles team event.

FormaterEdit

Frem til 2006 blev der alene afviklet individuelle konkurrencer. Fra 2007 har der været holdt senior synkron konkurrencer og fra 2009 ligeledes junior synkron. Team Event blev introduceret i 2010.

2015Edit

I 2015 skal mesterskaberne afholdes i Danmark, formentlig i Greve Svømmehal. Mesterskaberne blev rykket til ADO Arena i Bergen, Norge.

Andreas Sargent Larsen og Martin Bang Christensen blev Nordiske Mestre på Herrer synkron Tårn

2014Edit

Nordiske Mesterskaber skal afvikles i Rosenlundsbadet i Jönköping.

2013Edit

Mesterskaber blev afviklet i Aquarama i Kristiansand, Norge.

2012Edit

Mesterskaberne blev afholdt i Impivaaran Uimahalli i Turku/Åbo, Finland.

2011Edit

Mesterskaberne blev afholdt af Dansk Svømmeunion i Greve Svømmehal, med Hans Krogenlund som mesterskabsansvarlig.

Resultater fra Nordiske Mesterskaber 2011.

2010Edit

Mesterskaberne blev afholdt i Stockholm på Eriksdalsbadet og Daniel Klein Kristensen blev nordisk mester.

2004Edit

I 2004 blev Nordiske Junior Mesterskaber afholdt i Lund og Nordiske Mesterskaber i Stockholm. Dette skyldtes forberedelserne til Olympiske Lege samme år.

Also on FANDOM

Random Wiki